Materiały i pasta polerska – jak wybrać?

Współczesne lakiery samochodowe, pomimo swojego oszałamiającego wyglądu, charakteryzują się niestety również bardzo małą odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Lakier na powierzchni karoserii samochodu podczas jazdy w umiarkowanym klimacie poddawany jest nieustannym próbom. Częste zmiany temperatury, pył, śnieg, zanieczyszczenia w deszczu – wszystkie te czynniki mogą sprawić, że lakier na powierzchni samochodu będzie wyglądał coraz gorzej, a na jego powierzchni będą powstawać coraz liczniejsze i większe uszkodzenia. Czy materiały polerskie mogą okazać się znakomitym rozwiązaniem tego problemu? Okazuję się, że tak!

Nowoczesne materiały polerskie – czy pasty może ze sobą łączyć?

Wiele osób chcąc uzyskać konkretny odcień polerowanej powierzchni postanawia zmieszać ze sobą dwie lub nawet więcej past polerskich. Jest to jednak błąd, ponieważ pigmenty zawarte w obu produktach nie zmieszają, a sama powierzchnia może w ten sposób ulec uszkodzeniu. Nowoczesne materiały polerskie wymagają więc jedynie jednej pasty polerskiej, która doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku karoserii samochodowej, jak i innych powierzchni, które trzeba wypolerować.

Jak przygotować powierzchnię do polerowania?

Przed przystąpieniem do polerowania powierzchnię samochodu lub inną należy dobrze przygotować. Pierwszym krokiem jest na pewno oczyszczenia jej z wszelkich zanieczyszczeń oraz drobin, które mogłyby przeszkadzać w trakcie procesu polerowania. Na powierzchni nie mogą również znajdować się żadne płyny inne niż pasta, ponieważ wtedy pasta polerka mogą rozcieńczyć się i nie będzie już tak skuteczna. Po wykonaniu już tych czynności można z powodzeniem przystąpić do polerowania wybranej powierzchni. Pastę polerską nakładamy ruchem okrężnym, ze szczególnym uwzględnieniem tych miejsc, które mają najwięcej uszkodzeń. W przypadku samochodów będzie to oczywiście dach oraz przód samochodu, jednak i na drzwiach mogą pojawić się liczne uszkodzenia. Mogą one powstać na przykład podczas otwierania drzwi samochodowych lub parkowania w trudnym terenie. Profesjonalne materiały polerskie charakteryzują się również tym, że na polerowaną powierzchnię trzeba nanosić je wilgotną szmatką.

Czym charakteryzuje się dobra pasta polerska?

Dobra pata polerska powinna spełniać kilka kryteriów, które decydują o jej użyteczności. W przypadku karoserii samochodowych jednym z najważniejszych elementów, na który powinno się zwracać szczególną uwagę, jest stopień rozpuszczania lakiery samochodowego. Dlaczego? Ponieważ zbyt żrąca pasta polerska może spowodować powstawanie na powierzchni samochodu nieestetycznych odbarwień, z których właściciel na pewno nie będzie zadowolony, a końcowy efekt będzie gorszy od stanu początkowego. Nie bez znaczenia jest również wydajność pasty polerskiej. Właściciele dużych samochodów dostawczych czy nawet ciężarówek z pewnością docenią ten aspekt, ponieważ oczywistym jest fakt, że w ich przypadku powierzchnia, którą należy wypolerować, jest ogromna. Producent materiałów polerskich często informuje potencjalnego klienta, jakie powierzchnie można z powodzeniem polerować za pomocą jego produktu. Kierując się tymi wskazówkami można zyskać pewność, że polerowana powierzchnia nie ulegnie żadnym poważniejszym uszkodzeniom, co jest istotne zwłaszcza w przypadku samochodów.

Producent materiałów polerskich – kiedy polerować?

Jednym z dylematów, z którym muszą zmagać się właściciele najróżniejszych aut, jest niepewność co do słuszności decyzji o rozpoczęciu polerowania auta. W tym przypadku wszystko zależy od stanu, w jakim aktualnie znajduję się powierzchnia karoserii auta. Przyjmuje się, że pierwsze polerowanie powinno nastąpić pomiędzy drugim a czwartym rokiem życia samochodu. Doświadczenia pokazuje jednak, że niektóre pojazdy już po rocznej eksploatacji wymagają polerowania, ponieważ na karoserii bardzo szybko powstają drobne uszkodzenia, które mają jednak znaczący wpływ na estetykę powierzchni samochodu oraz sposób jego prezentowania się. Decyzja o podjęciu próby wypolerowania lakieru samochodowego powinno więc być oparta na obserwacjach, w jakim stanie aktualnie znajduję się karoseria samochodowa.

Napisz Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *